Myšlení vždy na prvním místě

Důležitost myšlenek si připouští nejen šamani a psychologové, ale stále více i sportovci či koučové. Úspěch, štěstí a radost ze života jsou hodnoty s myšlením velmi úzce propojené. Zdá se, že za pozitivním myšlením stojí především správná motivace a inspirace. Bez ní jde všechno hůř. Motivace od jednoho úkolu k druhému, inspirace pro emoční pouto.


Drtivá většina psychologů potvrzuje, že spokojenosti je třeba jít naproti. Aby cesta byla úspěšná, je nezbytné více sám sebe poznat (vědět, co chceme, co nás naplňuje) a ovládat svou energii (a ne aby nás ovládaly emoce). Není dobré se stále ohlížet, jaký byl start, kde jsme vyrůstali, nebo v jaké dědině studovali. Je to o tom, jak o sobě přemýšlíme.


Poznat sebe a tak poznat svou cestu i svět. Tím to ale nekončí. Mysl je podle vrcholových koučů třeba hlídat každý den, v každém okamžiku. Jenom tehdy, když dokážeme kontrolovat mysl, tak ji můžeme pozorovat. To, co si člověk o sobě myslí, tak tím se stává a jenom tehdy, když kontrolujeme mysl, můžeme být v přítomnosti. Úspěšní lidé se umí udržet v přítomnosti, bez myšlenek, v tomto stavu jsme maximálně výkonní. Do přítomnosti se můžeme vracet například pozorováním svého dechu. Čas nemůžeme neovládat, ale ovládat můžeme naši energii.


O sebepoznání a kontrole mysli mluvil před tisíci lety také Buddha před tisíci lety, že je třeba kontrolovat naši mysl. To, že nám nějaká myšlenka proletí hlavou, neznamená, že jí jsme. Za pár hodin nám proletí hlavou šedesát tisíc myšlenek. Není dobré je hodnotit. A jak říkal Buddha – Jedině když si uvědomíme nekonečný tok, tak je možné na ničem nelpět a být v přítomném stavu.


Vrcholoví koučové poukazují i na nutnost „potkávat se se správnými lidmi“. V praxi to znamená snažit se co nejvíce času trávit v prostředí, které nás obohacuje a prospívá nám. Mozek se utváří stále, tedy není nikdy pozdě začít s čímkoli novým.


V ideálním případě je třeba se věnovat silným stránkám a ne slabinám. O slabinách je dobré vědět a snažit se je eliminovat, ale na druhou stranu se zejména věnovat právě silným stránkám a jejich rozvoji. Vhodné je zařadit do svého života co nejvíce rituálů a dostatek relaxace. Naprostá většina každodenní činnosti je tvořena rituály, proto je dobré vytvářet si rituály, které nám pomáhají. A protože život není běh na dlouhou trať, je to série sprintů (takže musíme vysprintovat – odpočinout si – vysprintovat – odpočinout si), nesmí se zapomínat na kvalitní relaxaci.


Paradoxně v současné době blahobytu většina lidí „nemá čas“ na absolutní uvolnění. Vypnout hlavu a chvíli jen tak být. Skvěle se to daří při hře na hudební nástroj, háčkování, cvičení čchi-kungu nebo i při jakékoli činnosti, která vám umožní zastavit myšlenky, zpomalit a vydechnout.


V ideálním případě si každý den najděte alespoň deset minut pro meditaci. Můžete jen tak ležet a jen vnímat svůj dech. Využít k tomu můžete i naši „řízenou relaxaci“, kterou najdete na titulní straně www.tradicni-terapie.cz i na www.tradicniterapie.cz


Jsme rádi, že vás naše články inspirují, ale prosíme, nekopírujte je. Děkujeme.

Ráda Vám doporučím konkrétní byliny a jídelníček přímo pro Vás. Každý člověk je jedinečný a je třeba ke každému přistupovat individuálně.

Jako certifikovaná terapeutka nabízím sestavení bylinných směsí (případně i jídelníčků) přímo na míru. Co prospívá jednomu, druhému prospívat nemusí, přitom oba mohou mít stejný zdravotní problém.

S čím vám mohu pomoci:

  1. Doporučení vhodné stravy a životního stylu

  2. Detoxikace, redukce váhy

  3. Únava, potíže se spánkem

  4. Problémy s trávením včetně prediabetes a hypoglykémie

  5. Akné, ekzémy, plísně

  6. Menstruační potíže, hormonální nerovnováha, klimakterium

  7. Nervozita, napětí, úzkost, deprese

Kontaktovat mne můžete prostřednictvím emailu – tradicniterapie@gmail.com nebo volavka@lecive-pohadky.cz, Zlín.

Upozornění: Informace uvedené na tomto webu www.tradicni-terapie.cz jsou pouze informativní a nejsou určeny k nahrazení rad od kvalifikovaného lékaře. Stejně tak ani bylinná léčba a změna jídelníčku nemůže dle legislativních norem nahradit léčbu západní medicínou. Tradiční medicína je velmi úspěšná v případě dobře nastolené spolupráce. Někdy je léčba dlouhodobá, ale její pozitivní vliv pocítíte již po pár dnech či týdnech.

#myšlení #psychicképotíže

Objednejte se na individuální konzultaci

banner_bez popisu.jpg

© 2023 by Train of Thoughts. Proudly created with Wix.com