Jak podpořit imunitu běžným jídlem a čaji a odolat i koronaviru

Chemické vitamíny? Zkuste raději chemii omezit a vsaďte na byliny, relaxaci a správné jídlo! Nebude vás to stát žádné mimořádné výdaje, stačí jen chtít.


Imunitní systém je u moderní populace stále slabší. Viníků je mnoho – přes přílišné užívání antibiotik, zničenou střevní mikroflóru až po všudypřítomný stres. Na druhou stranu nám ale dává příroda mnoho možností, jak svou imunitu zlepšit, být v dobré kondici a lehce se ubránit všem virům a bakteriím.


V ideálním případě bychom se měli na nápor jara připravit v zimě – tedy posilovat ledviny a svou energii dostatečně dopředu. Pokud na vás padla jarní únava, alergie apod., pak jste organismus na příliv energie nepřipravili. Nezoufejte, ledviny budou vděčné za péči celoročně – tipy zde.


Pro dobrou obranyschopnost a tedy imunitu nemusíte kupovat drahé potravinové doplňky plné chemie. Nejdůležitější je přirozená strava, tedy kvalitní potraviny, bez chemických přísad a čerstvé jídlo. Imunitu podle tradiční medicíny výrazně poškozuje také:

  1. přílišné užívání mléčných výrobků v zimě

  2. cukr a všechny sladkosti

  3. příliš mnoho masa, především uzenin, zejména v létě

  4. nadbytek chladných pokrmů včetně smoothie apod.

  5. příliš mnoho polotovarů a potravin opakovaně rozmrazovaných

Podle tradiční medicíny vnáší výše uvedené potraviny do těla tzv. chlad a vlhko, které se mění na hlen, který vytváří podhoubí pro pomnožení jakékoli infekce.


Co tedy jíst? Není třeba panikařit, stačí jídelníček jen mírně upravit. Pro začátek stačí dát si každé ráno čerstvou, domácí polévku – zeleninový vývar a miso.


Do posilujícího jídelníčku zařaďte:

  1. cibuli a česnek

  2. kurkumu a zázvor

  3. pravý křen

  4. domácí kimchi a kysané zelí

  5. klíčky mungo, řeřichy a čočky

  6. mořské řasy (přidat do polévek, rýže apod.)

  7. pít boryt barvířský a ostropestřec

U virových onemocnění včetně chřipek je třeba důsledně dýchat. Koronavir i jiné jemu podobné viry napadají sliznice, které proto nesmí být vysušené. Sucho všeobecně plicím velmi škodí. Suchost v těle může být způsobena nejen suchým vzduchem, ale třeba i příliš horkým jídlem (alkohol, káva, pálivá jídla, zázvor, skořice, maso, kouření), které způsobuje vnitřní horkost a právě tato horkost spálí v těle všechnu vláhu a vysuší ho.


Horkost většinou pramení z přetížených jater – silná a zdravá játra vyřeší mnoho potíží sama.


Plíce zvlhčují jablka, kozí mléko, cibule a hlavně dechová cvičení a procházky v přírodě – plicím vyloženě škodí dlouhé ležení!


Co dalšího potěší plíce a tedy ochranou vrstvu před nemocemi:

  1. Mrkev , celer, kukuřice

  2. Mungo, sezam

  3. Okurka, listová zelenina, meloun

  4. Sezam, ořechy

  5. Sojové mléko, tofu

  6. Mořské řasy

  7. Peprmint a léčivý lotosový kořen

Někdy je organismus devastovaný příliš dlouho a pak nemůžeme výsledky očekávat ihned, je ale třeba konečně začít a být trpělivý, případně užívat bylinné preparáty – prověřené, kvalitní, přírodní!


Záleží také, v jakém ročním období chcete imunitu posílit. V zimě náš organismus čerstvé ovoce a zelenina ochlazují. Cévy se pak dostatečně neprokrvují a nedávají průchod imunitě, když potřebuje vyrazit do boje. Zatímco v létě do nás podle čínské medicíny vnikají bakterie a viry přes nos a ústa, v zimě je to přes kůži. Neběhejte proto v mrazu bez rukavic a nohy si chraňte v teple.


Plíce mají jako párový orgán střeva. A právě ve střevech sídlí základ imunityjak mít v pořádku střeva a být fit se dočtete zde.


Pokud chcete imunitu výrazně posílit, vyzkoušejte mediciální (vitální) houby, zejména Coriolus (Outkovka pestrá), který zabíjí viry a plísně, podobně jako i tzv. „dračí krev„, neboli sangre de drago.


A jak se učí na seminářích o vitálních houbách, jedním z jejich nejvýznamnějších účinků je posilování imunitního systému. Uvádí se, že díky složitým komplexům polysacharidů umí vitální houby chránit organismus proti útoku baktérií, virů, kvasinek a mnoha dalších externích patogenů.


Každý je jiný, ale některá pravidla platí pro všechny. Tím základním je kvalitní strava a domácí polévka na snídani. Pokud si s jídelníčkem nevíte rady, nechejte si poradit od zkušeného terapeuta. Změna jídelníčku vylepší nejen vaši imunitu, ale také významně ovlivní psychiku. A právě psychika je vždy na prvním místě. Ne každý se ale dokáže uvolnit, relaxovat a radovat ze života. Ale každý se to může naučit. A strava vás ve vašich snahách může významně podpořit nebo naopak potopit.


Pro lepší imunitu doporučuje zkušená terapeutka Romana Farna:


- dělejte ráno i v průběhu dne néti slanou vodou – tj. proplachování nosních dírek,

- denně si i vícekrát zacvičte - pokaždé, když měníte polohu, tak se protáhněte

- zpívejte

- udržujte pozitivní mysl a mějte do budoucna nějaké altruistické cíle

- mějte v pořádku vztahy s lidmi a zvířaty, nebuďte sami, nepěstujte nepřátelské nebo ukřivděné emoce

- pokud jste věřící nebo duchovně zaměření, udržujte průchodnou sušumnu – napojení nahoru dolů do nekonečna, pěstujte v sobě víru v dobro a pokoru

- nebojte se solit: sůl je protizánětlivá a posiluje ledviny vůli a životní sílu, zvláště ve spojení s fazolemi

- jezte cibuli, česnek, kurkumu, zázvor, křen (každý den něco z toho)

- užívejte vitamin D3

- jezte zelené listy, ať dodáte chlorofyl játrům a posílíte jarní energii proudění prány ve svém těle - bršlice, pampeliška list, sedmikráska, pýr, svízel, kopřiva, medvědí česnek, lichořeřišnice, jetel, popenec, bazalka, atd.

- z bylin jsou vhodné k dlouhodobému užívání adaptogeny – například eleuterokok, maral kořen, boswellia serrata, kozinec blanitý, lichořeřišnice...

- užívejte koření, které pročišťuje tělo, podporuje metabolismus a plíce - badyán, kardamom, kurkuma, pepř, hřebíček, zázvor, majoránka, kmín, rozmarýn, tymián, dobromysl, bazalka...

- denně dělejte dechové techniky - kapalabháti, bhastriky, udijána bandhu, naulí, agnisaránu - vše v různých ásanách, ať se břicho, hrudník a vnitřní orgány masírují a pročišťují, ať pracují optimálně, ať nikde nevznikají fuzzy, stagnace, usazeniny

- na jaře obecně je vhodné kartáčovat nasucho ráno tělo do zrůžovění, ať se podpoří prohřátí a otevření povrchu, vypuzení toxinů povrchem - na jaře a v létě podpořte detoxikaci povrchem těla i v sauně či v páře.

- ájurvéda i čínská medicína doporučují denně promasírovat celé tělo – buď vlastním přičiněním, nebo jednou za čas zajít na celotělovou masáž


A ještě zajímavá myšlenka od Jaroslava Duška: „Já viry obecně za nepřátele nepovažuju. Nedávno jsem četl, co o nich napsal James Redfield: Viry mají za úkol zpracovat neživá těla. Problém je, že mnoho živých lidí vyzařuje mrtvolnou energii, a tak po nich ty viry jdou. Protože to vyhodnotí tak, že už jsou mrtví. Ti lidé nevyzařují život, radost a štěstí. Jde z nich ponurost a skleslost, a tak je viry rozloží a snědí. Mně se tahle představa zalíbila. A nechce se mi nabízet se jako strava… ale přesně tohle mnoho lidí dělá.“


Každý člověk je jedinečný a je třeba ke každému přistupovat individuálně. Jako certifikovaná terapeutka vám ráda pomohu na vaší cestě ke spokojenosti. Na osobní diagnostiku a poradenství se můžete objednat prostřednictvím kontaktního formuláře, nebo emailem tradicniterapie@gmail.com, případně telefonicky 608770506. Vše o nabízených službách (TČM diagnostika, fytoterapie, dietetika, akupresura, tuina atd.) se dočtete na www.tradicniterapie.cz.


Upozornění: Informace uvedené na tomto webu www.tradicni-terapie.cz jsou pouze informativní a nejsou určeny k nahrazení rad od kvalifikovaného lékaře. Cílem je seznámení se s tradičními metodami a možnostmi podpory zdraví, osvěta veřejně dostupných poznatků či odborných studií, nejde o propagaci konkrétních výrobků ani prodej doplňků stravy. Jen bylinná léčba a změna jídelníčku nemůže dle legislativních norem nahradit léčbu západní medicínou. Tradiční medicína je velmi úspěšná v případě dobře nastolené spolupráce. Někdy je léčba dlouhodobá, ale její pozitivní vliv pocítíte již po pár dnech či týdnech.

#plíce #koronavir #imunita #jakpodpořitimunitu #coronavir #jakzlepšitimunitu #cojíst #jakjíst