Kvalitní spánek i ochranu prsou zajistí melatonin

Trápí vás špatné spaní? Místo návykových léků vyzkoušejte raději přírodní melatonin. Zdá se, že nemá žádné negativní účinky. Kromě lepšího spánku pomáhá i posílit imunitní systém a preventivně chrání ženy před rakovinou prsu.


Melatonin je přirozený hormon, který produkuje epifýza neboli šišinka, a to pouze za naprosté tmy. Díky melatoninu jsme ve tmě ospalí. Citlivější jedinci proto nemohou spát, pokud není absolutní tma. Hladina melatoninu je, především u dětí, nejvyšší mezi půlnocí a šestou hodinou ranní. K dobrému spánku je ale kromě melatoninu (a tedy naprosté tmy) nezbytný také hormon serotonin, což je hormon štěstí, radosti a pohody.

Samovolnou produkci melatoninu výrazně potlačuje každé umělé osvětlení. Práce v noci je pro citlivé jedince zcela nevhodná. Podle některých výzkumů existuje přímý vztah mezi výskytem rakoviny prsu a pravidelným nočním ponocováním, které narušuje tvorbu melatoninu a podněcuje zvýšené uvolňování estrogenu ve vaječnících. Schopnost organismu vytvářet vlastní melatonin se s věkem snižuje, proto mají starší lidé potíže se spánkem.


Především starším a citlivým jedincům může se spánkem pomoci melatonin v tabletách, který je dokonce vhodný i pro slepé osoby a u pacientů s neurologickými potížemi. Uměle podávaný melatonin zlepšuje spánek i lidem s autismem, jejichž tělo si jej samo nedokáže vyrobit. Užitečné je i užívání aminokyseliny tryptofanu, z níž si organismus vytváří melatonin.


Ještě vhodnější je získávání melatoninu přirozeným způsobem pomocí stravy a posílením ledvin. Silné ledviny a dostatek kvalitních sacharidů a omezení masa umožní organismu dostatečně vysokou tvorbu melatoninu. Polysacharidy prokazatelně zvyšují melatonin a maximalizují množství tryptofanu.


Mezi nejlepší zdroje melatoninu patří oves, kukuřice, bílá ředkev, rýže a banány.

Jak zlepšit spánek jsme psali také dalších textech v kategorii „Články“ – Spánek, únava, vyčerpání

Ráda Vám doporučím konkrétní byliny a jídelníček přímo pro Vás. Každý člověk je jedinečný a je třeba ke každému přistupovat individuálně.

Jako certifikovaná terapeutka nabízím sestavení bylinných směsí (případně i jídelníčků) přímo na míru. Co prospívá jednomu, druhému prospívat nemusí, přitom oba mohou mít stejný zdravotní problém.

S čím vám mohu pomoci:

  1. Doporučení vhodné stravy a životního stylu

  2. Detoxikace, redukce váhy

  3. Únava, potíže se spánkem

  4. Problémy s trávením včetně prediabetes a hypoglykémie

  5. Akné, ekzémy, plísně

  6. Menstruační potíže, hormonální nerovnováha, klimakterium

  7. Nervozita, napětí, úzkost, deprese

Kontaktovat mne můžete prostřednictvím emailu – tradicniterapie@gmail.com nebo volavka@lecive-pohadky.cz, Zlín.

Upozornění: Informace uvedené na tomto webu www.tradicni-terapie.cz jsou pouze informativní a nejsou určeny k nahrazení rad od kvalifikovaného lékaře. Stejně tak ani bylinná léčba a změna jídelníčku nemůže dle legislativních norem nahradit léčbu západní medicínou. Tradiční medicína je velmi úspěšná v případě dobře nastolené spolupráce. Někdy je léčba dlouhodobá, ale její pozitivní vliv pocítíte již po pár dnech či týdnech.

#melatonin #nespavost #spánek #únava

Objednejte se na individuální konzultaci

banner_bez popisu.jpg

© 2023 by Train of Thoughts. Proudly created with Wix.com