Spirulina na gastritidu, diabetes, játra i ledviny

Pomáhá při léčbě nemocí, jako je žloutenka, gastritida, záněty, cukrovka, hypoglykemie, obezita, přejídání, onemocnění kůže. Posiluje odolnost organismu, je dobře vstřebávána, normalizuje hladinu cholesterolu v krvi, zlepšuje zrak, pomáhá k dobrému stavu vlasů a nehtů. Působí na správné zažívání, včetně pravidelného pohybu střev. Pomáhá potlačit nežádoucí bakterie a naopak vytvořit ideální prostředí pro bakterie pomáhající v trávení. Má pozitivní účinky na ledvinová onemocnění, protože snižuje množství toxických látek v ledvinách. Navíc chrání ledviny před chemickými látkami, obsaženými například v lécích či potravinách, zvyšuje obranyschopnost a přispívá k rychlejšímu hojení ran. Spirulina také chrání před vlivem radiace na organismus. Je skvělá při překyselení – Jak se zbavit plísní, ekzémů a překyselení.


Všechny populární mikrořasy – spirulina, chlorella i Aphanizomenon flos-aquae, jsou skvělé na léčbu hypoglykemie a cukrovky. Důvodem je, že obsahují dostatek natrávených sacharidů, které dodávají dlouhotrvající energii. Natrávený protein navíc zmírňuje výkyvy hladiny cukru v krvi. Touhu po cukru lze často jednoduše zkrotit konzumací pouhého ½ gramu kterékoli z mikrořas ve chvíli, kdy je tato tužba pociťována.


Spirulina navíc obsahuje i dostatek proteinu pro obnovu nadledvin, jater a slinivky. Je ideální pro léčbu cukrovky díky přírodní mastné kyselině GLA.


Potraviny bohaté na chlorofyl jsou ochlazující, zklidňující a tiší přemíru jangu, protože zvyšují hladinu jinových tekutin. Jsou vyživující, tonizující a díky obsahu chlorofylu mají i očistný účinek. Detoxikují ledviny a játra, obohacují krev, podporují růst střevní mikroflóry.


Je pro vás vhodná spirulina, chlorella či něco jiného? Zjistíme na diagnostice – objednat se můžete na tradicniterapie@gmail.com.


Spirulina je všeobecně vhodná pro osoby trpící nedostatkem (bledá nebo nezdravě zbarvená pleť, slabost, křehkost, introvertní povaha, slabý nebo žádný povlak na jazyku). Zajišťuje velký přísun jinových tekutin lépe než ostatní mikrořasy i mladé obiloviny, proto je vhodná pro osoby s vysokou fyzickou zátěží, které potřebují špičkový metabolismus. Sportovci ocení také její specifické formy proteinů, sacharidů a mastných kyselin, které tělo využije ihned po tréninku či závodě. Spirulina navíc chrání sportovce před záněty.


Spirulina má ve svých nukleových kyselinách (RNA/DNA) zakódováno tři a půl miliardy let života na naší planetě. Se svým až 70% podílem proteinu se Spirulina řadí mezi potraviny s nejvyšší koncentrací proteinu. Také patří mezi vzácné nositele kompletního proteinu v rostlinném světě. Gram Spiruliny obsahuje více proteinu než gram masa či sóji. Protein je klíčový pro růst a regeneraci buněk. Dodá energii, výdrž a působí na růst svalů.


Obsah argininu přispívá k vyrovnané produkci hormonů a enzymů, podporuje normální krevní oběh, zdraví srdce a jater, a podporuje sexualitu. Z toho důvodu je Spirulina zdravou náhražkou masa a mléčných výrobků.


Speciální forma proteinu obsažená ve Spirulině prospívá lidem s problémy způsobenými nadměrným příjmem živočišných bílkovin, které se obtížně vstřebávají a zatěžují tělo odpadními produkty. Proto lidé, kteří s kvůli konzumaci velkého množství živočišných a průmyslově zpracovaných produktů dopracovali k nadváze, cukrovce, hypoglykemii, artritidě apod., mohou mít velký užitek z relativní čistoty bílkovin ve Spirulině. Při jejím užívání je uspokojena touha po živočišných bílkovinách. Díky skvělé výživnosti Spiruliny je také její užívání vhodné pro osoby trpící podvýživou (způsobenou i alkoholismem, léků apod.).


Prospěšné látky Obsahuje všechny známé vitaminy B, včetně vzácně se vyskytujícího vitaminu B12. Kromě chlorofylu obsahuje také barvivo fykocyanin, která má i protirakovinné účinky. Vysoká koncentrace beta karotenů způsobuje její antioxidační účinky (ve Spirulině se nachází zhruba 10x větší koncentrace beta karotenu než v mrkvi).


Spirulina obsahuje všechny esenciální aminokyseliny. Dále kyselina gama-linolenová (GLA), patřící do skupiny omega-6 mastných kyselin, je mimořádně prospěšná. Má antioxidační účinky a příznivě působí na zdraví mozku a srdce. Kromě Spiruliny se GLA kyselina vyskytuje například v mateřském mléce.


Z dalších živin s antioxidačními účinky, které Spirulina obsahuje, stojí za zmínku např. mangan, zinek, měď, selen a chrom.

Spirulina je vhodná pro vegany pro doplnění bílkovin, které jsou navíc lehce stravitelné. Pro trávicí systém je jemnější než Chlorella. Je nejlepším zdroj kyseliny gama linolenové (GLA), která napomáhá dobré funkci mozku, srdce, ale i dalších vnitřních orgánů. Díky kyselině GLA je Spirulina vhodná i pro hubnutí. Normalizuje hladinu cukru v krvi.


Spirulina dále pročišťuje krevní řečiště, regeneruje jaterní tkáň, čistí trávicí ústrojí, stimuluje příznivou mikroflóru v trávicím traktu (laktobacily) a pomáhá tak správné funkci střev a zažívání. Je skvělým pomocníkem při redukční dietě a problémech se zácpou. Naopak potlačuje nežádoucí bakterie a plísně ve střevech, např. e-coli a Candidu. Za zmínku stojí i detoxikační funkce Spiruliny. Spirulina obsahuje zcela unikátní kombinaci fytonutrientů – látek, které účinně čistí organismus od nahromaděných toxinů. Chrání proti civilizačním chorobám, posiluje imunitu a zvyšuje energii.

Spirulina je jedním z předních zdrojů kyseliny gama – linolenové (GLA), která působí jako nejsilnější protizánětlivé činidlo v přírodě. Právě tento druh kyseliny může zmírnit především fyzické příznaky PMS. Ovlivňuje především energetické dráhy žaludku, slinivky a sleziny, tenkého a tlustého střeva, jater, žlučníku, srdce, osrdečníku a tří zářičů.


Spirulina (na rozdíl od Chlorelly) není řasa, ale sladkovodní sinice. Pěstuje se ve sladké alkalické vodě, do které se někdy přidává i čistá mořská voda. Latinský název pro Spirulinu je Arthrospira a patří do rodu Oscillatoriales. Její vlákna jsou stočena v levotočivou šroubovici. Tyto sinice se vyskytují především v jezerech v tropických a subtropických oblastech v jezerech. Přirozený výskyt těchto sinic by nepokryl požadavky trhu, proto se Spirulina cíleně pěstuje. Jejím největším pěstitelem je Japonsko.


Zda je pro vás Spirulina vhodná, zjistíte nejlépe od svého terapeuta, který vám podle individuálního vyšetření doporučí i další vhodné byliny a stravu.


Další rady, tipy a doporučení najdete v kategorii „Články„.


Článek byl vytvořen pro web tradicni-terapie.cz, prosíme o jeho nekopírování, děkujeme.

Ráda Vám doporučím konkrétní byliny a jídelníček přímo pro Vás. Každý člověk je jedinečný a je třeba ke každému přistupovat individuálně.

Jako certifikovaná terapeutka nabízím sestavení bylinných směsí (případně i jídelníčků) přímo na míru. Co prospívá jednomu, druhému prospívat nemusí, přitom oba mohou mít stejný zdravotní problém.

S čím vám mohu pomoci:

  1. Doporučení vhodné stravy a životního stylu

  2. Detoxikace, redukce váhy

  3. Únava, potíže se spánkem

  4. Problémy s trávením včetně prediabetes a hypoglykémie

  5. Akné, ekzémy, plísně

  6. Menstruační potíže, hormonální nerovnováha, klimakterium

  7. Nervozita, napětí, úzkost, deprese

Kontaktovat mne můžete prostřednictvím emailu – tradicniterapie@gmail.com nebo volavka@lecive-pohadky.cz, Zlín.

Upozornění: Informace uvedené na tomto webu www.tradicni-terapie.cz jsou pouze informativní a nejsou určeny k nahrazení rad od kvalifikovaného lékaře. Stejně tak ani bylinná léčba a změna jídelníčku nemůže dle legislativních norem nahradit léčbu západní medicínou. Tradiční medicína je velmi úspěšná v případě dobře nastolené spolupráce. Někdy je léčba dlouhodobá, ale její pozitivní vliv pocítíte již po pár dnech či týdnech.

#řasy #spirulina #střeva #trávení

Objednejte se na individuální konzultaci

banner_bez popisu.jpg

© 2023 by Train of Thoughts. Proudly created with Wix.com