Jak žít a co jíst? Vnímejte sami sebe

I když je k dispozicí tolik informací a názorů, jen málokdo doopravdy ví, co by měl skutečně dělat, aby své zdraví zlepšil. Není to proto, že by neprobíhaly různé výzkumy. Jejich výsledky jsou ale neuspokojivé – pravdivá fakta jsou často zastřena nepodstatnými informacemi a zkreslena módními trendy i propagandou potravinářského průmyslu.


Druhým důvodem je, že každý člověk je jiný, originální, jedinečný, proto žádné pravidlo neplatí pro všechny.


Rozhodně ale stojí za to zkoušet najít svou vlastní cestu a přitom brát v potaz letité zkušenosti terapeutických metod i výsledky výzkumů. Možná vás překvapí, že ani váš ošetřující lékař nemusí vědět, co je nejlepší pro vaše zdraví… Protože to, co vyhovuje druhým, nemusí vyhovovat vám. Některá univerzální pravidla najdete v dietní moudrosti tradiční medicíny., případně se objednejte na osobní konzultaci, v jejímž rámci zjistíte svůj osobní stravovací režim.


V současné době se propaguje raw strava, která je ale pro některé osoby zcela nevhodná, protože extrémně ochlazuje a zatěžuje slezinu, v těle může vznikat chlad a vlhkost a z toho pak i závažné nemoci.


Moderní je také strava s vysokým obsahem bílkovin. Přemíra (zejména živočišných) bílkovin, přitom prokazatelně ničí játra, zatěžuje organismus a může vést i k rakovině.


Velká kritika padá na mléčné výrobky. Při nadměrné konzumaci mléčných výroků (a tedy kaseinu, který je v mléce) stoupá hladina cholesterolu v krvi. Při studiích na potkanech kasein silně a důsledně podporoval vznik a rozvoj rakoviny ve všech stádiích rakovinného bujení. Nadměrná konzumace mléčných výrobků má údajně také kauzální souvislost se vznikem například diabetu melitu I. typu, roztroušené sklerózy a velmi výrazně se podílí i na vzniku dalších autoimunitních onemocnění.

Přibývá lidí, kteří nejen, že odmítají mléko, ale živočišné produkty vůbec. Strava s nízkým podílem živočišných bílkovin a tuků způsobuje ztrátu kalorií ve formě tělesného tepla.


V hlavách současné populace je chaos a není tak těžké podléhat lobby potravinářských či farmaceutických firem.


Na prvním místě tak musí být naslouchání vlastnímu tělu a vlastním potřebám. Vhodná strava je zřejmě nejmocnější zbraní, jakou máme proti chorobám. Zejména chorobám z blahobytu, na které vymírá celá západní společnost. Neboť nejčastějšími příčinami úmrtí jsou stále kardiovaskulární onemocnění a rakoviny.


Najít vaši vhodnou cestu vám pomůže zkušený terapeut. V tradiční medicíně se opírá také o určení konstitučního typu. Velmi zjednodušeně se dá říct, že v každém z nás převažuje buďto jangová, nebo jinová energie.


Všeobecné charakteristiky typů podle čínských terapeutů:


Jangové konstituce

  1. horkokrevnost

  2. vyšší krevní tlak

  3. extrovertnost

  4. pevné svaly, ale bývají zkrácené šlachy

  5. fyzická práce je vyčerpá, přesto by měli denně fyzicky pracovat a denně cvičit, aby přebytky energie z hlavy a z mysli stáhli do těla

  6. dobří řidiči, učitelé, vedoucí pracovníci

  7. preferují dobrodružný život a stresující práci, přitom by měli mít práci stereotypní a klidnou, aby je neničila

  8. potřebují více obilovin, méně masa, aby uklidnili mysl a udrželi energii ve středu těla

  9. snášejí dobře syrovou zeleninu a ovoce, měli by mít klid u jídla

  10. úplně vysadit kyselou, pálivou, svíravou (trpkou) chuť

  11. nejsou vhodné předklony, stoje na hlavě, ať se jim nehrne krev moc do hlavy

  12. měli by co nejvíce pobývat v lese, u vody, v přírodě, chodit bosky, uzemňovat se

Jinové konstituce

  1. zimomřivost, ospalost

  2. introvertnost

  3. sklon k nízkému tlaku

  4. otoky končetin, neproudící lymfa

  5. výtoky, průjem z chladu s nestrávenými kousky potravy

  6. schopnost empatie

  7. paměť dlouhodobá, učí se pomaleji, ale důkladně

  8. sklon k ulpívání a hromadění

  9. dobře snášejí stravu bez obilovin, sladké jim škodí

  10. stabilní tělo i mysl

  11. vhodné jsou zahřívací koření i čaje obsahující pepř, chilli, zázvor, skořici, badyán, muškátový ořech, kardamom, kurkuma

  12. sporty jsou vhodné individuální

To je ovšem pouze základní rozdělení, konstituce se podle lektorky TČM Romany Farné dále dělí na: 1.        Korpulentní jin, hubený jin, nestabilní jin Korpulentní jang, hubený jang, nestabilní jang Vyrovnaná


2. Jinová, jangová, prázdnota jinu, prázdnota jangu, vyrovnaná


3. Podle pěti prvků – každý člověk má v konstituci všechny prvky, dva a více prvků ale převažují – oheň, voda, země, kov, dřevo


4. Podle orgánu, který je vrozeně oslabený nebo vrozeně silnější


5. Další možnosti dle různých terapeutů a směrů


Jak lépe porozumět sami sobě jsme psali v dalších textech v kategorii „Články“ – Principy tradiční medicíny


Jsme rádi, že vás naše články inspirují, ale prosíme – nekopírujte je. Děkujeme.

Ráda Vám doporučím konkrétní byliny a jídelníček přímo pro Vás. Každý člověk je jedinečný a je třeba ke každému přistupovat individuálně.

Jako certifikovaná terapeutka nabízím sestavení bylinných směsí (případně i jídelníčků) přímo na míru. Co prospívá jednomu, druhému prospívat nemusí, přitom oba mohou mít stejný zdravotní problém.


S čím vám mohu pomoci:

  1. Doporučení vhodné stravy a životního stylu

  2. Detoxikace, redukce váhy

  3. Únava, potíže se spánkem

  4. Problémy s trávením včetně prediabetes a hypoglykémie

  5. Akné, ekzémy, plísně

  6. Menstruační potíže, hormonální nerovnováha, klimakterium

  7. Nervozita, napětí, úzkost, deprese

Kontaktovat mne můžete prostřednictvím emailu – tradicniterapie@gmail.com nebo volavka@lecive-pohadky.cz, Zlín.

Upozornění: Informace uvedené na tomto webu www.tradicni-terapie.cz jsou pouze informativní a nejsou určeny k nahrazení rad od kvalifikovaného lékaře. Stejně tak ani bylinná léčba a změna jídelníčku nemůže dle legislativních norem nahradit léčbu západní medicínou. Tradiční medicína je velmi úspěšná v případě dobře nastolené spolupráce. Někdy je léčba dlouhodobá, ale její pozitivní vliv pocítíte již po pár dnech či týdnech.

#jídlo #konstituce

Objednejte se na individuální konzultaci

banner_bez popisu.jpg

© 2023 by Train of Thoughts. Proudly created with Wix.com