Závislost na sladkém vzniká velmi rychle

Zbavit se závislosti na cukru je sice obtížné, ale ne nereálné. Stačí jen chtít a posílit slezinu, která touhu po cukru vyvolává. Paradoxně nadbytek cukru ve stravě ji zatěžuje. Navíc poškozuje zubní sklovinu, snižuje zásoby potřebných minerálů a podílí se na obezitě i nadváze. Rozhodně není vhodné nahradit cukr umělými sladidly, která jsou ještě horším energetickým extrémem a daleko více zatěžují organismus, především trávení, chemickým a tedy zcela nepřirozeným složením.


Navíc sladidla likvidují přirozené vnímání sladké chuti a vyvolají na sladkém závislost. Přirozená sladká chuť tak z jídelníčku mizí. Stačí přitom vydržet pár dní bez cukru (třeba v rámci předvánočního či předvelikonočního půstu) a ihned chuťové pohárky zlepší svou citlivost.


Nejhorší je přitom tzv. skrytý cukr, obsažený ve stovkách potravin (kečup, fast food, chipsy, jogurty, dresinky, pečivo…), ale především ve slazených nápojích, včetně ovocných džusů. Těmito produkty se v organismu nastavuje příliš vysoká tolerance sladkého a závislost na sladké chuti, což má za následek nejen cukrovku či obezitu, ale také další poruchy, včetně srdečně cévních onemocnění. Rafinovaný cukr odvádí z organismu živiny, minerály a vitamíny a ničí přirozenou střevní mikroflóru.


Cukr je problematický na celém světě. Podle Českého statistického úřadu spotřebuje průměrný Čech za rok 36,7 kg cukru. (Průměr EU činil 33 kg.)


Obrovským úskalím cukru je jeho silná návykovost. Mnoho lidí neustálou potřebu cukru pociťuje na vlastní kůži, aniž by si uvědomili, že se jedná o závislost. Podle kalifornských výzkumných kapacit by měl být příjem cukru dokonce regulován podobně jako cigarety nebo alkohol.


Dle čínské dietetiky by cukr měli podstatně omezit lidé s oslabenou slezinou. Začarovaný kruh vzniká v tom, že právě tito lidé cukr často konzumují více, než je zdrávo – slabá slezina má totiž chuť na sladké a tím vzniká začarovaný kruh. I z něj se ale dá vystoupit. Není třeba se života bez bílého jedu (cukru) obávat. Zdravá výživa může být velmi snadná.


Přestat být závislý na cukru je jednou ze zásadních podmínek zdraví! I velmi malé děti dnes bez cukru nemohou být, jejich hormonální odezva je kvůli tomu špatná a do budoucna směřují k nemoci. Nicméně zvrátit se to dá. Základem je postavit vyvážený jídelníček na plnohodnotných potravinách, které tuto závislost postupně odbourají. S takovým jídelníčkem vám pomůže zkušený terapeut, který také doporučí vhodné byliny.


Nejlepší zdroj sladkosti ve stravě představují přírodní potraviny rostlinného původu, které jsou dobře rozžvýkané, aby se rozvinula jejich přirozená chuť a sladkost. Všechny komplexní sacharidy (obiloviny, luštěniny, zelenina) při delším žvýkání sládnou.

Pozor na sůl! Velmi slané potraviny mocně vysílají energii do nižších částí těla, a vytvářejí tak chuť na sladké, které má spíše vzrůstající tendenci. Jeslti chcete omezit touhu po sladkostech, měli byste omezit živočišné produkty, které při velké konzumaci vyvolávají chuť na sladké. Zabránit tomu můžete přidáním ředkviček či ječmene k masu.

Lidé, kteří příliš solí, potřebují jako protiváhu něco sladkého. Vysušená jin ledvin se přes vyživovací cyklus projeví na játrech a žlučníku, dochází k vnitřnímu napětí a podrážděnosti. Sladké uvolňuje, proto mnozí lidé střídají oba extrémy. Z termického hlediska je sůl studená, ale svým vysušujícím účinkem způsobuje nedostatek jin, a tím horko v ledvinách, játrech i žlučníku a přes kontrolní cyklus i v oblasti srdce. Podobné to je u kombinace slaného s alkoholem. Tekutiny obsažené v alkoholu nejprve doplní ty, které byly odvedeny slaným. S tekutinami se vylučuje i přebytečná sůl. Ale alkohol má i v malém množství vysušující účinky. Navíc uvolňuje emoční napětí a emoce pak musí být opět stabilizovány pomocí soli. Nejprve je tedy nutné omezit příjem soli, pak jde lépe překonat silnou touhu po sladkostech a po alkoholu.

Při chuti na sladké pomáhá řapíkatý celer i mrkev, ale také vědomé hluboké dýchání s dlouhým výdechem.


I tady ale platí, že hlavní slovo má psychika. Emoce jsou matkou všech nemocí a nezdravá strava pak jejich otcem. Když už tedy „musíte“ jíst i sladké sladkosti, rozhodně si to nevyčítejte! Pohodový přístup k jídlu je důležitější!


Čím a jak nahradit bílý cukr si přečtěte v dalších textech v kategorii „Články“ – Byliny, potraviny, doplňky

Ráda Vám doporučím konkrétní byliny a jídelníček přímo pro Vás. Každý člověk je jedinečný a je třeba ke každému přistupovat individuálně.

Jako certifikovaná terapeutka nabízím sestavení bylinných směsí (případně i jídelníčků) přímo na míru. Co prospívá jednomu, druhému prospívat nemusí, přitom oba mohou mít stejný zdravotní problém.

S čím vám mohu pomoci:

  1. Doporučení vhodné stravy a životního stylu

  2. Detoxikace, redukce váhy

  3. Únava, potíže se spánkem

  4. Problémy s trávením včetně prediabetes a hypoglykémie

  5. Akné, ekzémy, plísně

  6. Menstruační potíže, hormonální nerovnováha, klimakterium

  7. Nervozita, napětí, úzkost, deprese

Kontaktovat mne můžete prostřednictvím emailu – tradicniterapie@gmail.com nebo volavka@lecive-pohadky.cz, Zlín.

Upozornění: Informace uvedené na tomto webu www.tradicni-terapie.cz jsou pouze informativní a nejsou určeny k nahrazení rad od kvalifikovaného lékaře. Stejně tak ani bylinná léčba a změna jídelníčku nemůže dle legislativních norem nahradit léčbu západní medicínou. Tradiční medicína je velmi úspěšná v případě dobře nastolené spolupráce. Někdy je léčba dlouhodobá, ale její pozitivní vliv pocítíte již po pár dnech či týdnech.

#cukr #jaknahraditsladké #sladké #sladkosti

Objednejte se na individuální konzultaci

banner_bez popisu.jpg

© 2023 by Train of Thoughts. Proudly created with Wix.com