Nebojte se zkoušet nové věci, obohatí vás to!

Děsíte se zdravých věcí? Ohrnujete nos nad zdravým jídlem, aniž byste ho ochutnali? Přicházíte tak o skvělé kulinářské zážitky! Nenechte se ošálit a vyzkoušejte to na vlastní jazyk… Zdravé vaření vám dodá novou energii a vitalitu!


Strach – to je jeden z nejčastějších důvodů, proč milovníci tučných smažených jídel nikdy nevyzkouší skutečně zdravé jídlo. A není to strach, že by jim to „zdravé“ zachutnalo, ale strach, že přijdou o své návyky, rituály, hračky… Nacpat si břicho pozdě v noci čokoládovou zmrzlinou je přeci tak úžasné! A co teprve chipsy! Ty jsou nejchutnější zásadně až kolem půlnoci! Opovažte se to někomu vymlouvat nebo dokonce brát! Ve skutečnosti není nutné si násilím cokoli odpírat. Naopak – při správném přechodu na zdravou stravu nic neztratíte, ale získáte!


Zdravé vaření nevyžaduje žádné velké změny. Stačí úplné maličkosti, které hravě zvládne téměř každý. Jděte na to logicky: když se učíte tančit valčík, nemusíte přeci zapomenout tančit polku! Klidně se obohacujte a nic neubírejte! S tímto pocitem vás bude zdravé vaření skutečně bavit! A postupně vás nenásilně promění…


Základním předpokladem pro zdravé vaření jsou jednoduché plnohodnotné suroviny. V reálu to znamená, že si koupíte kvalitní potraviny bez chemikálií a podivných přísad. Přinášíme vám několik tipů:

  1. Rozmrazené pečivo x kváskové celozrnné pečivo

  2. Měkký sýr x tvrdý sýr

  3. Margarín x pravé máslo

  4. Chemicky ošetřené ovoce x domácí ovoce z farmy

  5. Mléčná laciná čokoláda x kakaová čokoláda oslazená stévií

  6. Běžná zmrzlina x smetanovo-jogurtová zmrzlina

  7. Limonáda x domácí džus

  8. Ovocný jogurt s dochucovadly x bílý jogurt + džem bez barviv a cukrů

  9. Šizené uzeniny x uzeniny s vysokým podílem masa

  10. Kořeněné mleté maso x čisté maso

  11. Přesnídávka x jablka

  12. Kečup x rajčata

  13. Cukr x med

  14. Bílá mouka x špaldová mouka

Kvalitní potraviny vás nadchnou – budete se po nich cítit plni energie a síly. Je ale třeba je také správně připravit. Upřednostňujte vaření ve vodě či páře, grilování bez tuku před smažením a pečení zaměňte za dušení.


Nehledejte dokonalý, okamžitě dostupný stravovací režim na celý život, ale postupně zlepšujte ten současný. Vaše stravovací přístupy se budou postupně vyvíjet. S narůstajícím uvědoměním pro vás bude stále důležitější intuice. Vývojem projde také znalost přípravy jídla a vlastností potravin. Snažte se změny neuspíšit. Postupujte harmonicky a „netlačte řeku“…

1. Pravidelnost Neměňte příliš často ani výrazně režim a čas stravování nebo složení a množství produktů. Velmi špatné je „přeskakovat“ z jedné diety na druhou. Obecně platí, že při výběru svého jídelníčku byste se měli v první řadě po jídle cítit dobře.

2. Klid Jezte pomalu a promyšleně. Na jídlo si vždy najděte klidné místo a dostatek času. Velmi důležité je vyhnout se rozptylování při jídle.

3. Snídejte Neválejte se příliš dlouho v posteli ráno a nezůstávejte vzhůru až pozdě v noci. Nejlepší čas na trávení snídaně je mezi 7. až 9. hodinou. Snídaně by měla být vždy ve stejný čas a vždy by měla být teplá, snadno stravitelná i výživná.

4. Spěte Choďte spát nejpozději ve 23:00. To má zajistit játrům a dalším orgánům čas očistit tělo od toxických látek a odpadů. Adekvátní spánek je navíc nezbytný pro správnou látkovou výměnu.

5. Posilněte střed Funkci sleziny a trávení posílíte omezením tzv. „studených“ potravin (vepřové maso, mléčné výrobky), syrových (ovoce, zelenina), chlazených (přímo z ledničky) jídel a nápojů, sladkostí. Naopak zařaďte do jídelníčku obiloviny, zrní, tepelně zpracovanou zeleninu.


Další tipy, rady a doporučení najdete v textech v kategorii „Články“.


Jsme rádi, že vás naše články inspirují, ale prosíme, nekopírujte je. Děkujeme.

Ráda Vám doporučím konkrétní byliny a jídelníček přímo pro Vás. Každý člověk je jedinečný a je třeba ke každému přistupovat individuálně.

Jako certifikovaná terapeutka nabízím sestavení bylinných směsí (případně i jídelníčků) přímo na míru. Co prospívá jednomu, druhému prospívat nemusí, přitom oba mohou mít stejný zdravotní problém.

S čím vám mohu pomoci:

  1. Doporučení vhodné stravy a životního stylu

  2. Detoxikace, redukce váhy

  3. Únava, potíže se spánkem

  4. Problémy s trávením včetně prediabetes a hypoglykémie

  5. Akné, ekzémy, plísně

  6. Menstruační potíže, hormonální nerovnováha, klimakterium

  7. Nervozita, napětí, úzkost, deprese

Kontaktovat mne můžete prostřednictvím emailu – tradicniterapie@gmail.com nebo volavka@lecive-pohadky.cz, Zlín.

Upozornění: Informace uvedené na tomto webu www.tradicni-terapie.cz jsou pouze informativní a nejsou určeny k nahrazení rad od kvalifikovaného lékaře. Stejně tak ani bylinná léčba a změna jídelníčku nemůže dle legislativních norem nahradit léčbu západní medicínou. Tradiční medicína je velmi úspěšná v případě dobře nastolené spolupráce. Někdy je léčba dlouhodobá, ale její pozitivní vliv pocítíte již po pár dnech či týdnech.

#vaření

Objednejte se na individuální konzultaci

banner_bez popisu.jpg

© 2023 by Train of Thoughts. Proudly created with Wix.com