Problémy se spánkem

Při léčbě nespavosti se často používá melatonin. Tento hormon produkuje šišinka. Podle tradiční terapie stojí za nedostatkem melatoninu vyčerpání ledvin. Pokud tedy chcete lépe spát, je nutné zvýšit v těle yin ledvin. Navíc pomůže také konzumace potravin bohatých na tryptofan, jako je spirulina, sójové výrobky, pivní kvasnice, dýňová semínka, mandle i drůbeží maso.


Skvěle se při nespavosti osvědčila i moruše, která doplňuje krev a má tonizující účinek na ledviny a játra.


Nejčastější potíže se spánkem podle praktika TČM MUDr. Petra Hoffmanna:


Nespavost

  1. Narušená komunikace mezi ledvinami a srdcem (prázdnota jin ledvin, nárůst srdečního ohně) = těžké usínání, hodně snů, podrážděnost, závratě, návaly horkosti, pocení ve spaní, slabost v bedrech a kolenou.

  2. Prázdnota srdce a sleziny = buzení po usnutí, bezbarvý obličej, palpitace, únava, zapomnětlivost, řídká stolice.

  3. Akumulace hlenu a z ní uvolněná horkost při stísnění čchi (Qi) žlučníku = probouzení ve snu, strach opět usnout, dusivý pocit na hrudi, závratě, hořkost v ústech, bojácnost.

  4. Zneklidňování srdce ohněm hlenů = neklidný spánek, časté procitání, množství snů, srdeční neuróza, dušnost, nevolnost.

  5. Stagnace potravy v žaludku = neklidný spánek, říhání, nepříjemné pocity v žaludku a břiše, tlustý mastný povlak na jazyku.

  6. Srdeční oheň a neklid ducha = těžké usínání, neschopnost najít vhodnou polohu, podrážděnost, žíznivost, dusivý pocit v hrudi.

Chronická spavost či únava

  1. Akumulace hlenů, oslabení sleziny, blokování vstupu energie čchi (Qi) do hlavy = chorobná spavost, pocit únavy v končetinách, tíha v hlavě, tlak v žaludku, olejovitý povlak jazyka.

  2. Prázdnota čchi sleziny = ospalost po jídle, tělesná slabost, nechuť k jídlu.

  3. Prázdnota jangu srdce a ledvin = krajní fyzická a psychická únava, studené končetiny, nepatrný puls, chronická spavost.

Pro lepší a kvalitnější spánek vyzkoušejte:

  1. Ke šťávě z jednoho grapefruitu a jednoho pomeranče přidejte lžičku medu, špetku ženšenového prášku a špetku mletého zázvoru. Nápoj pijte před spaním.

  2. Do sklenice horkého mléka přidejte 2 lžičky medu a špetku mletého hřebíčku. Pijte velmi pomalu půl hodiny před spaním. Hřebíček má silně uklidňující účinek.

  3. Ohřejte trochu sezamového oleje a přidejte špetku ženšenového prášku a špetku hřebíčku v prášku.

  4. Při poruchách spánku poskytuje uklidňující barevnou frekvenci modrá a zelená barva.

  5. Spánek podporuje ametyst, safír, turmalín, karneol a lapis lazuli.

  6. Relaxace při usínání – soustřeďte se pouze na svůj dech, vnímejte, jak vzduch jemně proudí nosními dírkami…

Při chrápání je třeba zaměřit se na odstranění hlenu s organismu.


O spánku jsme psali také v dalších textech, najdete je v sekci „Články“ – Spánek, únava, vyčerpání


Jsme rádi, že vás naše články inspirují, ale prosíme, nekopírujte je. Děkujeme.

Ráda Vám doporučím konkrétní byliny a jídelníček přímo pro Vás. Každý člověk je jedinečný a je třeba ke každému přistupovat individuálně.

Jako certifikovaná terapeutka nabízím sestavení bylinných směsí (případně i jídelníčků) přímo na míru. Co prospívá jednomu, druhému prospívat nemusí, přitom oba mohou mít stejný zdravotní problém.

S čím vám mohu pomoci:

  1. Doporučení vhodné stravy a životního stylu

  2. Detoxikace, redukce váhy

  3. Únava, potíže se spánkem

  4. Problémy s trávením včetně prediabetes a hypoglykémie

  5. Akné, ekzémy, plísně

  6. Menstruační potíže, hormonální nerovnováha, klimakterium

  7. Nervozita, napětí, úzkost, deprese

Kontaktovat mne můžete prostřednictvím emailu – tradicniterapie@gmail.com nebo volavka@lecive-pohadky.cz, Zlín.

Upozornění: Informace uvedené na tomto webu www.tradicni-terapie.cz jsou pouze informativní a nejsou určeny k nahrazení rad od kvalifikovaného lékaře. Stejně tak ani bylinná léčba a změna jídelníčku nemůže dle legislativních norem nahradit léčbu západní medicínou. Tradiční medicína je velmi úspěšná v případě dobře nastolené spolupráce. Někdy je léčba dlouhodobá, ale její pozitivní vliv pocítíte již po pár dnech či týdnech.

#klidnéspaní #nespavost #spánek

Objednejte se na individuální konzultaci

banner_bez popisu.jpg

© 2023 by Train of Thoughts. Proudly created with Wix.com